Uitnodigingsbrief

Wanneer krijg ik mijn uitnodigingsbrief?

Inwoners van Rotselaar ontvangen hun uitnodigingsbrief in de week van 24 september (ten laatste vijftien dagen voor de verkiezingen). Als ze de uitnodigingsbrief niet ontvangen in die week, kunnen ze contact opnemen met de gemeentelijke dienst Leven via info@rotselaar.be of 016 61 63 11.

In de uitnodigingsbrief staat op welke locatie en in welk stembureau je jouw stem moet uitbrengen. Je ontvangt jouw uitnodigingsbrief ook digitaal via Mijn Burgerprofiel (e-box of app).

Op de dag van de verkiezingen neem je je uitnodigingsbrief mee naar het stembureau.

Uitnodigingsbrief kwijt of niet ontvangen?

Zonder uitnodigingsbrief kun je niet met volmacht voor iemand anders stemmen. Dat enkel met de papieren uitnodigingsbrief.

Je kunt gratis een duplicaat van je uitnodigingsbrief aanvragen aan het onthaal van het gemeentehuis (Provinciebaan 20 in Rotselaar). Breng je identiteitskaart of identiteitsdocument mee.

Het onthaal van het gemeentehuis is op zondag 13 oktober 2024 uitzonderlijk geopend van 8 tot 16 uur. Je kunt er dan enkel terecht om:

  • een duplicaat van je uitnodigingsbrief te halen
  • een attest van afwezigheid af te geven (dat kan ook in je stembureau)