Rotselaar durft met nieuwe huisstijl

Het is goed leven in Rotselaar. Daar werken we elke dag voor. Met vernieuwende, vaak gedurfde recepten gaan we elke uitdaging aan. Samen zorgen we ervoor dat iedereen zich in onze gemeente thuis voelt. Altijd.

Als er iets blijkt uit de brede bevraging ‘Ronduit Rotselaar’ dan is het dat inwoners volop genieten van alle troeven in Rotselaar. Inwoners van Rotselaar beleven hun gemeente graag buitenshuis. Rotselaar leeft, bruist en durft. Net als de nieuwe huisstijl.

Rotselaar is trots op haar bruisende verenigingsleven, buurtcomités en de vele troeven zoals de Wezemaalse wijngaarden, de Rotselaarse Plas en de festivals in Werchter. Jong en oud genieten hier van een gevarieerd cultuuraanbod en een avontuurlijk sportbeleid.

Die dynamiek vertaalt zich nu in een nieuwe, gedurfde huisstijl. En die komt niet uit het niets. Zowel de inwoners als de medewerkers van de gemeente werden uitgebreid bevraagd om Rotselaar een nieuw, duidelijk en sterk gezicht te geven.

Ronduit Rotselaar

Na het participatietraject ‘Ronduit Rotselaar’ kwamen we samen tot een top vijf van trefwoorden die bij Rotselaar passen: ‘de Plas’, Rock Werchter, omgeven door het water van Demer en Dijle, prachtige fiets- en wandelroutes en GC ‘de Mena’. Die trefwoorden werden rechtstreeks meegenomen als input voor het ontwerpen van de nieuwe huisstijl.

Ook bij de medewerkers van de gemeente kwamen gelijkaardige trefwoorden naar boven. Ze tonen dat mensen in Rotselaar naar buiten komen. Dat Rotselaar leeft, bruist en durft. Elementen die ook terugkomen in de huisstijl.

Nieuwe huisstijl

En nu is het logo er: met als hoofdkleuren diepblauw en donkerroze. Gedurfd en innovatief. Na het logo volgt een backslash. Want het stopt niet bij het veilige thuisgevoel van onze gemeente. Alles wat je van een gemeente verwacht is aanwezig, maar na de backslash volgt nog veel meer. Je kunt naar buiten: in de natuur, naar evenementen en verenigingen. En we durven naar de toekomst kijken met een open blik. We durven.

Ook de elementen water en natuur, die sterk naar boven kwamen bij de bevraging, komen terug in de twee overige hoofdkleuren: felblauw en weidegroen. Je herkent de kleuren niet alleen in het nieuwe logo, maar ook in drie herkenbare patronen die mee de nieuwe huisstijl vervolledigen.

Lancering

De lancering valt niet toevallig samen met de opening van het vernieuwde zwempaviljoen op domein Ter Heide. Als meest gekozen trefwoord, bewijst zwemzone ‘de Plas’ ook in het participatietraject dat ze een centrale ontmoetingsplaats is voor iedereen in de gemeente. Het is met andere woorden de perfecte plek en gelegenheid om met alle inwoners samen voor het eerst kennis te maken met de nieuwe huisstijl.

Kijk rond

En nu? Je zult de nieuwe huisstijl tegenkomen in alle gemeentelijke communicatie. Met daarachter steeds een open en transparante organisatie, met een open blik op de toekomst.