Rotselaar bedankt deelnemers 'Ronduit Rotselaar'

De gedurfde huisstijl van gemeente Rotselaar kwam mee tot stand dankzij de bijdrage van inwoners aan de brede bevraging ‘Ronduit Rotselaar’. Om de deelnemers daarvoor te bedanken kregen drie inwoners een straffe streekbox cadeau van de gemeente Rotselaar.

Als er iets blijkt uit de brede bevraging ‘Ronduit Rotselaar’ dan is het dat inwoners volop genieten van alle troeven in Rotselaar. Inwoners van Rotselaar beleven hun gemeente graag buitenshuis. Rotselaar leeft, bruist en durft. Net als de nieuwe huisstijl.

Rotselaar is trots op haar bruisende verenigingsleven, buurtcomités en de vele troeven zoals de Wezemaalse wijngaarden, de Rotselaarse Plas en de festivals in Werchter. Jong en oud genieten hier van een gevarieerd cultuuraanbod en een avontuurlijk sportbeleid.

Die dynamiek vertaalt zich nu in een nieuwe, gedurfde huisstijl. En die komt niet uit het niets. Zowel de inwoners als de medewerkers van de gemeente werden uitgebreid bevraagd om Rotselaar een nieuw, duidelijk en sterk gezicht te geven.

Ronduit Rotselaar

In de bevraging kreeg iedereen de kans om te reageren op drie vragen: ‘Wat maakt Rotselaar anders dan andere gemeentes?’, ‘Wat maakt het leuk wonen in Rotselaar?’ en ‘Wat is voor jou typisch Rotselaar?’. Daarna werden de antwoorden opgelijst en mocht iedereen stemmen op de drie antwoorden die voor hen het meest bij Rotselaar passen.

Dat resulteerde in een top vijf van trefwoorden die bij Rotselaar passen: ‘de Plas’, Rock Werchter, omgeven door het water van Demer en Dijle, prachtige fiets- en wandelroutes en GC ‘de Mena’. Die trefwoorden werden rechtstreeks meegenomen als input voor het ontwerpen van de nieuwe huisstijl.

Ook bij de medewerkers van de gemeente kwamen gelijkaardige trefwoorden naar boven. Ze tonen dat mensen in Rotselaar naar buiten komen. Dat Rotselaar leeft, bruist en durft. Elementen die ook terugkomen in de huisstijl.

Om de deelnemers aan de bevraging ‘Ronduit Rotselaar’ te bedanken werden er drie straffe streekboxen verloot. Elke Gilin uit Rotselaar, Brent Michiels uit Heikant en Vincent De Clercq uit Wezemaal namen hun cadeau zaterdag in ontvangst. Andere inwoners kregen als bedanking een attentie bij aankomst aan zwemzone ‘de Plas’.

Nieuwe huisstijl

En nu is het logo er: met als hoofdkleuren diepblauw en donkerroze. Gedurfd en innovatief. Na het logo volgt een backslash. Want het stopt niet bij het veilige thuisgevoel van onze gemeente. Alles wat je van een gemeente verwacht is aanwezig, maar na de backslash volgt nog veel meer. Je kunt naar buiten: in de natuur, naar evenementen en verenigingen. En we durven naar de toekomst kijken met een open blik. We durven.

Ook de elementen water en natuur, die sterk naar boven kwamen bij de bevraging, komen terug in de twee overige hoofdkleuren: felblauw en weidegroen. Je herkent de kleuren niet alleen in het nieuwe logo van Verdiep 2 en de bib, maar ook in drie herkenbare patronen die mee de nieuwe huisstijl vervolledigen.